tisdag 18 september 2012

Usch vad låg jag blev nu då



Det kändes så himla bra när jag sprang idag. Solen sken och flåset kändes det som jag hade under kontroll. Kände efter hela tiden så inte höften började men det gick bra så jag körde på. Hade lite tidsbrist eftersom Damir hade önskat sig ett benpass idag, så jag stannade vid 4km och en medelhastighet på 6,33km/h. Och då fick jag sakta in flera gånger för jag var osäker på vägen, så det känns som ett hyfsat tempo iaf.
Det höll sig ända tills jag klev ur bilen vid gymmet, när jag hunnit bli lite kall. Då kom smärtan i höger höft :( :( :(

Körde på med ett grymt benpass som gick skitbra, då har jag minsann inte ont i höften inte. Blev lite låg när jag kom hem istället. Är så less på att inte få köra på som jag vill. Först en graviditet sen ett missfall som min kropp vägrade återhämta sig ifrån på flera månader. Sen en till graviditet (som resulterade i världens bästa Skrutt). Sen operation höger hand och sen operation vänster hand och nu höften. Jag tränar ju hårt ändå, men jag får liksom anpassa min träning hela tiden. Nu till exempel, kan jag för andra gången i år inte köra nån övning alls där jag använder mina händer. Jag har en bröstövning jag kan köra, en axelövning och en ryggövning. Mage och ben kan jag förstås köra på som vanligt.

Så nu har jag bara gått och längtat till slutet av oktober då jag kan köra på för fullt med allt. Vikter, övningar, löpning, intervaller, ja allt. Och så går jag och får ont i höften istället. Buhuu :(

Skickade iväg ett sms till en naprapat nu ikväll och fick svar att han hade en tid redan imorn förmiddag. Åååh vad jag hoppas att det är nåt han kan hjälpa mig med. Annars vet jag inte vad jag gör.

Håll tummarna tack!


När ni väl läst så här långt så kan ni väl kosta på er en kommentar också. Är så nyfiken vilka ni är som kikar in här hos mig :)

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att du ska ha ont.. Hoppas naprapaten kan hjälpa dig
    Kramar din syssling Lotta

    SvaraRadera