onsdag 19 september 2012

Överdos av koffein

Haha, så jävla illa att lyckas få i sig för mycket koffein. Jag dricker ju inte kaffe så är väl lite extra känslig kanske. Men kände mig så himla trött på eftermiddagen idag så jag tog en koffeintablett. Lyckades sen ha glömt bort den lilla tabletten när jag tog min PWO. Svettades som en gris, alltså värre än vanligt, på spinningcykeln och när jag kom hem mådde jag bara dåligt.
Eftersom jag inte dricker kaffe så vet jag inte om man får samma känsla av för mycket kaffe, men jag tycker det känns som när man är riktigt bakis. Man skakar nästan och mår bara dåligt. Man känner sig lite onykter liksom. Och samma tanke i skallen "jag ska aldrig mer göra så här mot mig själv".
Näe usch!

Nu har det som tur är gått över och jag mår mycket bättre igen. Körde som sagt spinning idag. "Vilade" benen lite genom att cykla. Fick för mig att ställa mig upp under en låt, men benen sa No No! Det fanns ingen kräm i mina ben, efter gårdagens benträning och morgonens promenad så ville dem inte vara med längre. Satt på cykeln och trampade i 30 min sen fick det vara nog. Körde väl en 8-10 set av min kära och enda bröstövning och sen åkte vi hem.
Idag var Tezzan barnvakt så vi kunde träna själva. Hur snäll hon än är på gymmet så är det rätt skönt att vara där utan henne och bara köra på utan att tänka på nåt annat.

Idag har jag skött kosten exemplariskt, haha, hör och häpna. Men drabbades av ett sånt fruktansvärt sötsug på eftermiddagen att jag stod i köket och försökte komma på vad som gick snabbast att röra ihop. Det är vid sånna tillfällen jag är glad att det är tomt på sötsaker i detta hem. Det finns inte ens chans på jorden att jag hade kunnat låta bli om vi haft nåt gott hemma.
Jag vann mot begäret och tog några salta nötter istället. Gjorde även mellanmålet lite sötare än vanligt men lite stevia. Blandade lite blåbär, keso och kesella, lite funlight jordgubb, kanel och så lite stevia, funkade kanon! Stolt över mig själv :)

Dagens intag:

1dl havregryn, rivet äpple, minimjölk, 2 ägg

130g kassler, sallad, 1/2 avokado

170g av mellanmålet jag just beskrev

Proteinshake efter träningen

130g kassler, sallad, 1/2 avokado

Idag hade Damir lämnat vågen framme och jag ville så gärna ställa mig. Fast jag vet att jag ALLTID väger minst 2kg mer när jag har mens än annars. Det är som en drog det där att väga sig, men jag stod emot. Jag vet ju att jag bara blir depp av siffran ändå. Nästa vecka, eller iaf i slutet av denna vecka så blir det vägning. Målet är som sagt en 7 först innan Polen, 1,5 vecka kvar med andra ord.
Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar