söndag 16 september 2012

Ensam mamma i gänget

Det här med att vara första tjej ut i gänget att skaffa barn är faktiskt inte så kul alla gånger. Man vill liksom fortfarande vara en i gänget fast man kanske inte alls har lika mycket tid längre och måste prioritera på ett helt annat sätt. Man läser statusar från höger och vänster om saker som händer som hade varit kul att kunna vara med på. Men nu handlar dagarna om att pussla dem så smidigt som möjligt. Än så länge är ju jag ledig men vi måste ändå pussla. Eftersom vi tränar i stort sett varje dag så krävs det pusslande redan nu.

Nyligen var en sån där dag som jag blev lite ledsen att inte ens bli tillfrågad om man vill med. Självklart förstår jag att man kanske ledsnar på att fråga när man ofta får nej som svar. Och när man själv inte har upplevt anledningen (läs barn), så kanske det är svårt att förstå varför det så ofta blir nej. Jag har förståelse för att det kan bli så, men det att man förstår gör en inte mindre ledsen när inbjudan uteblir.

Idag däremot hade jag en inbjudan till ett evenemang i min inkorg. Det är gums i Sthlm som ska ha lite galej innan hon "försvinner" för ett tag i höst. Fest och sen utgång på mitt absoluta favoritställe. Hela jag skriker att jag vill komma. Jag vill, jag vill, jag vill. Men dels har jag satt ett mål att ha en 7a först på vågen när jag åker till Polen om två veckor och sen så lämnar jag över ett stort ansvar på Damir om jag åker bort en helg när jag även ska vara borta helgen efter. Så tyvärr lutar det ju åt att jag måste tacka nej även denna gång. Men jag är så otroligt tacksam att jag fick den där inbjudan ändå, fast jag har fått tacka nej de senaste gångerna hon bjudit in mig.

I måndags hade jag ju fått en annan inbjudan och då kunde jag ju faktiskt tacka ja. Fast det var i sthlm och det var en vardagskväll :)

Haha, nu känns det som jag svamlar med händera. Det jag vill ha sagt eller skriva av mig om, är väl att det är så tråkigt att se att man missar saker som man kanske hade velat följa med på, bara för att man valde att inte skicka en inbjudan för att jag så ofta säger nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar