lördag 8 september 2012

Insomnia

Vid 22-tiden så är jag dödstrött men nu är jag inte ett dugg trött. Man kanske helt enkelt ska börja ge upp vid 22 istället. Tacos blev det ikväll, 10% nötfärs, egen krydda (tacokryddan är inte speciellt nyttig), ett bröd, sallad och sen cola zero till det. Fredagsmys på vårt vis.
Vilken styrka det är egentligen att vara två med samma mål. Jag har verkligen Damir att tacka för många tillfällen då jag helst av allt vill skita i allt och bara moffa i mig precis det jag är sugen på. Dock så kan det vara en svaghet ibland, eller iaf för oss. För när vi väl lägger dieten åt sidan så äter vi. Och då menar jag ÄTER. Damir gick upp i sommar han också, vågar inte skriva hur mycket för då stryper han mig nog. Men ja, vi åt upp oss rejält denna sommar. Men nu är vi båda på banan igen och det känns skitbra.

Imorse (läs förmiddags) kom jag äntligen ut på en powerwalk, säkert den första för denna veckan. Efter den var det havregröt och ägg som vanligt. Sen laddade jag om med en PWO innan benpasset. Jag har testat några olika PWO och nu har jag fastnad för Hot Blood. Jag får igång kroppen väldigt bra med den.
Sen var den ben. Ben ben ben. Jag har verkligen en hatkärlek till benträningen. Den är så sjukt jobbig, man mår illa och känner sig svimfärdig. Men när man är klar så är man så grymt nöjd med sig själv.
Damir bestämmer alltid upplägg på benpasset, han kör hårt och jag ser till att hänga med i samma tempo. Idag började vi i cirkelrummet med att supersetta benspark, benpress och utfall. Jag vet inte hur många varv vi körde, slutade räkna efter 7 varv. Efter det så supersettade vi liggande- och sittande baksida, tror det blev mer normala 4 set där. Sen avslutade vi med att supersetta vader, stående och sittande. Sen gav jag upp! Damir fortsatte lite till, men jag tog med mig Emilija ut till reppan och hängde lite med mamma, pappa och Micke. Det är så himla kul att träna på samma gym allihop. Små familjeträffar flera gånger i veckan :)

Imorn ska jag på stoor tjejmiddag med efterföljande party. Jag är så taggad att det finns inte. Gud vad jag ska dansa! Det har öppnat ett nytt ställe här i stan och det ska dansas in så det står härliga till.
Köpte ett par nya byxor idag så nederkroppen är färdig, nu gäller det bara att rota fram nåt snyggt att ha upptill också.
Det är så segt att hitta kläder när man inte känner sig i den form man vill vara. Lite för lös här och lite för lös där. Men men, inget inte ett par glas vin kan råda bot på :)

Imorn blir det förbränning och åter förbränning. Ska försöka hinna med en prommis och sen 60min på crossen. Sen hoppas jag hinna med och träffa gums också. Härliga underbara Emma! Eftermiddagen lär ju gå åt till att försöka bli snygg!

Laku noc!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar