måndag 10 september 2012

Sånt här gör att det kokar inom mig!




Den 1 augusti besökte Christoffer Dulny från Sverigedemokratisk Ungdom, SDU, ett seminarium under årets Pridefestival och blev då utslängd för att han hade fel hudfärg. I media försökte man låta påskina att det varit Dulny med sällskap som på något sätt stört och agerat hotfullt, någonstans lyckades man till och med att få dem till “nazister”. Dulny gjorde en anmälan om diskriminering till DO, som nu meddelar att man lägger ned fallet.
Till seminariet var endast icke-vita hbtq-personer välkomna. SDU:arna menar att de blev utslängda på grund av sin hudfärg medan arrangörerna påstår att anledningen var att de uppfattades som “störande och hotfulla”. Döm själva efter att ha tittat på hela händelsen i videon ovan.

Artikeln är från Avpixlat.se


Jag har verkligen aldrig gillat politik, det har liksom inte funnits en uns i mig som är någe intresserad. Men de senaste, kanske två, åren så har jag stört mig mer och mer på våra politiker. Och sånt här som sker i filmklippet är ju bara för mycket.
Bevara det fina och öppna samhället men se för fan till att det blir samma regler för alla då. Samma krav, samma regler, samma allt. Är man svensk medborgare så är man svensk medborgare oavsett var man kommer ifrån.
All denna särbehandling skapar ju bara rasism och fientlighet.

Nånstans så får arbetslösa invandrare under 18 körkortet betalt. Nån annanstans har de gratis tandvård. Skitfin tanke men så jävla fel ändå. Ge då alla arbetslösa under 18 i den kommunen ett körkort och se till till att alla får gratis tandvård där det nu var så. Det hade fan varit mer rättvist att lotta ut så många körkort man nu som kommun hade råd att betala. Lotta ut dem bland alla arbetslösa under 18 år.  Denna särbehandling skapar en rasism som inte behöver finnas.

Här i stan har högsta hönset en vision om att antalet invånare ska vara 100 000 pers. Vad fasen är det för vision egentligen???!!! 100 000 pers, men 50% är arbetslösa? Det gör inget eller? Arbetslösheten ökar men vi strävar efter mer folk så vi kommer upp i 100 000 inv. Skitknepigt om man frågar en politikernolla som mig. Men jag är en av dem 100 000 och jag tycker det är en sjukt korkad idé. Borde inte visionen vara att sänka arbetslösheten? Skapa möjligheter? Underlätta för nyföretagande? Invandringen är en fin tanke, men hur schysst är det att låta dem bosätta sig där det inte finns några jobb? Jobb som är a och o i en fungerande vardag.

Näe, politiken för mig, kan bara beskrivas med ett enda ord. Hyckleri!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar