torsdag 13 september 2012

Ont i höften igen :(



Idag var det dags att köra med syrrans träningsgäng. Intervaller på Djurgårn stod på schemat. Har ju inte sprungit sen förra veckan då jag verkligen fick skitont i höften efter rundan i spåret.
Intervallerna var lite längre än vad jag trodde, 800 meter, vila, 800 meter, vila osv. Jag körde 4 varv sen kände jag i höften (och jag var jävligt trött). Körde lite situps varvat med plankan innan vi skildes åt.
Kände direkt när jag klev ur bilen här hemma att höften gjorde ont och det har bara blivit värre nu på kvällen. Skit också!!!
Frågade syster vem som kan hjälpa mig och hon sa en naprapat. Så det är väl bara till att boka en tid hos en sån då. Kul månad med roliga utgifter. Tandläkare och naprapat, tjohoo!

Det här känns ju faktiskt skit, jag som vill springa. Springa och träna inför mitt lopp nästa sommar. Med tanke på vilket tempo jag håller nu så behöver jag verkligen förbättra mig. Men när jag inte ens kan springa så blir det ju inte så lätt.

Höften blev droppen för en riktig skitdag. Eller en ljuspunkt blev det iaf och det var när jag var hos en kompis en liten stund på förmiddagen. Resten kan vi kasta i soptunnan direkt.
Började dagen med att bloggen var låst för granskning. Inget major problem, men irriterande nog. Dock löste det sig typ direkt.
Sen var det hörseltest hos läkaren, det tror jag gick åt fanders. Jag gjorde nåt piptest och antingen lurades dem med mig och lät bli att pipa, eller så hörde jag så jävla illa att jag inte hörde speciellt många pip.
Under tiden jag var hos läkaren så hade eventuellt nya arbetsgivaren ring och lämnat meddelande att hon inte kunde ses för att hon var dålig. Så vi sköt på det till imorn.
Handen känns inte helt ok, så det surar jag över till och från.
När jag skulle åka iväg och möta upp träningsgänget så såg jag att cykeldäcket gått sönder.
Och så höften då.

Blä säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar