tisdag 11 september 2012

Måsteträning

Ikväll hade jag verkligen ingen lust att träna. Jag har känt mig seg i kroppen hela dagen. Jag som borde ha massa överskottsenergi nu när jag vilat i flera dagar (iaf 2). Men icke!
Men jag åkte dit och jag körde sammanlagt 50 minuter förbränning, först crossen 30 min och sen cykeln 20 min.

Vet inte vad det är idag, lite bergodalbanehumör som jag inte förstår mig på. Men det är bara några dagar kvar till härliga kvinnoveckan så jag tror nog att det kan bero på det.

Första dagen själv med Emilija på en sisådär 8 veckor. Hon är lite mer krävande nu än då. Men det har gått bra, hon är ju så snäll mot mig så jag känner att jag absolut inte får klaga.
Först charmade hon personalen på vårdcentralen när jag skulle ta bort stygnen, som förövrigt såg bra ut förutom att det var lite rött där ett av stygnen suttit.
Sen gick vi till lekparken så hon fick gunga lite. Sen in en snabbis och handlade kyckling och ägg. Seeen promenad, de första hundra metrarna så brottades jag med tankarna om att ta en kortare runda idag. Men jag vann den kampen mot mig själv så det blev den långa som planerat.

Sen hem och mata Skrutt, natta Skrutt, fixa lunch till mig själv, fixa middag åt oss, fixa lunchlåda till Damir, fixa mellanmål till Damir, diska, plocka ur och i diskmaskinen. Ca 10 minuter satt jag i soffan innan det var dags för mitt eget mellanmål och i samma veva kom Damir hem, Emilija vaknade och ville ha mat.

Haha, det är ju sjukt vad det går i ett när det väl sätter igång.
Fortsatte med att innan gymmet springa ner till tvättstugan, sprang in på hemköp och handlade lite som jag glömt på dagen samt hämtade ut ett paket. Spenderade en timme på gymmet sen hem igen. Ner till tvättis igen, byta om på Emilija, fixa välling, natta, fixa egen mat, ner till tvättis igen, ÄTA och nu sitter jag här lite halvdöd i soffan och vill inte röra mig en millimeter till idag.
Men det går ju liksom inte. För jag måste ner till tvättis en vända till och så måste jag ju duscha också men sen... Sen ska jag minsann softa i soffan :)

Haft en bra måndag tänkte jag skriva men det är ju för tusan redan tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar