söndag 23 september 2012

Söndag

Tog en riktigt härlig sovmorgon idag. Eftersom det regnade så delade vi upp oss för promenad. Damir var först ut så jag kunde ligga kvar i sängen, somnade om som en gris på 2 röda. Emilija verkade också trött för hon sov ända till 10.00 idag. När Damir var tillbaka var det min tur och det blev lite bättre tempo när jag fick gå utan barnvagnen. En timme var jag ute, riktigt skönt att rensa skallen efter gårdagen.
 
Sen hem för att äta lite innan gymmet. Det går åt lite ägg nu såhär när vi båda vill komma i bra form. Massa ägg är nog bättre beskrivet och nåt som verkligen går mig på nerverna är att skala dessa ägg. Varför kan det inte finnas en äggskalare för? Det spelar verkligen ingen roll hur jag gör så fastnar vitan på skalet. 2 ägg till mig själv och 2 ägg till Damirs äggmacka, det blir 4 ägg VARJE dag som ska skalas och det går i stort sett lika illa varje gång. Äggskalningstips mottages gärna!
 
 
Idag kändes det som jag bara "discotränade", hade ingen direkt plan på vad jag skulle göra. Längtar så himla mycket tills jag kan köra på som vanligt igen. Köra "riktiga" pass.
Men det blev iaf 35 minuter på spinningcykeln, 6 set sittande vadpress, supersettat med stående vadpress. Sen körde jag ryggresningar, kanske fick ihop 5 set och så avslutade jag med den där övningen jag ska göra för att stärka upp min höft.
 
Eftermiddagen spenderade vi i Gillberga hos mamma och pappa. Vi kollade till katterna och så hade jag tänkt plocka svamp. Kan ju säga att jag kom på anledningen till att jag plockat svamp typ EN gång i hela mitt liv, jag är urusel på det. Jag hittade inte en enda liten ynka svamp, inte ätlig iaf. Som tur var har jag en pappa som är grym på att hitta svamp, så jag snodde åt mig två påsar från frysen :))

 
 
4 dagar kvar hemma innan jag far till Polen med tjejklubben. 4 dagar stenhård träning med fokus på min förbränning. 7..... nånting ska vågen visa. Jag hoppas att kroppen börjar släppa på vätskan redan imorn. Helg = mycket vätska i kroppen pga alla kolhydrater man stoppar i sig. Men när man drar ner på kolisarna igen så brukar vätskan släppa snabbt. Måndag och tisdag är det skyttetrafik till toaletten för att man är kissnödig precis hela tiden.
 
Jag gillar verkligen allt man lär sig om sin egen kropp när man försöker komma i form genom diet. I våras vägde jag mig i stort sett varje dag och såg rätt snart ett veckomönster.
Många säger att man ska strunta i vågen, men jag gillar att ha den som måttstock. Sen ska man inte stirra sig blind på den och tro att det är den enda sanningen. Näe, våg, måttband och fettmätning är den bästa kombon för att se vad som händer.
 
Vi mätte Damir här om dagen, då hade det gått dryga 3 veckor sen start. Vikten har inte ändrats speciellt mycket men det är flera centimeter mindre där han vill att det ska bli mindre och faktiskt några centimeter större där han vill bli större. Så jävla grymt jobbat av honom, snacka om att han peppar mig genom sina resultat :)
 
Och på tal om pepp... Om två veckor är det dags för SM i bodybuilding, där kan man verkligen hitta inspiration. Jag blir så sjukt taggad att köra ännu hårdare och fokuserat när man ser allt atleter där. Muskler överallt!! Och så har jag ju min kära Denise som ska tävla, ska skrika mig hes för att göra mitt bästa för att peppa henne. Hejja hejja!
 
 
Men nu ska jag ladda för dessa fyra dagar att nå mitt första delmål. 

4 kommentarer:

  1. Ägget fastnar i skalet för att ni hela tiden har så färska ägg. När de blir lite "gamla" är det mer luft mellan äggvitan o skalet o då fastnar det inte lika mycket. :) Så du får väl köpa hem så du har ett stor lager så de hinner stå lite så blir det kanske lättare. Men inte så ofta man har så mycket plats att bara ha ett litet lager sådär :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du färska okokta eller kokta? Du måste väl mena kokta va? Jag brukar ju koka rätt många åt gången och ha dem i kylen men tycker inte de blir nå lättare att skala då. Men kanske ska ha dem ännu längre i kylen?

      Radera
  2. Neej jag menar råa ägg.. Det är ett sätt att titta om dina ägg har blivit dåliga (de håller mycket längre än utgångsdatumet) , lägger man ägg i en skål med vatten och de flyter så är de för gamla = mycket luft innanför skalet. Men om man inte använder de direkt när de är köpta kommer det in lite luft mellan skinnet o skalet o då är de lättare att skala när man tillagat de liksom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaaaa!
      Haha, det där tjatar Damir jämt om. Att allt håller mycket längre än vad det står :) Men ska tänkta på detta och iaf försöka ha dem ståendes ett tag. Köper ju storpack så mot slutet av förpackningen så kanske.... Hehe. Tack för tipset iaf!

      Radera