tisdag 18 september 2012

Att kämpa mot viktmål

Det är verkligen inte "bara" att gå ner i vikt. Man får kämpa och man får kämpa lite till och så får man göra om det månad efter månad efter månad för att nå sina mål.
Man faller och så måste man resa sig upp innan kilona springer sig på igen. Man måste säga nej till massa saker som man tidigare sagt ja till. Man måste lära sig prioritera annorlunda. Man måste vinna mot sig själv gång på gång. Man måste ge sig ut fast man kanske inte alls orkar.Man måste äta annorlunda. Men viktigast av allt är att MAN MÅSTE HITTA SIN EGEN VÄG TILL MÅL.

Vet inte hur många gånger jag fått frågan om vad jag tycker och tänker om olika dieter. Jag brukar svara, kör på det som funkar för dig, alla dieter är ju bra om den tar dig i mål. Och nu menar jag ju självklart själva dieten. Hur du gör för att stanna där sen när dieten är slut är ju en helt annan sak. Det är ju liksom där jag failade lite med mina +6kg under sommaren. Hmm...!

Nåt som hjälper mig att hålla motivationen uppe är den omgivning jag väljer att ha runt mig. Jag väljer att suga åt mig och inspireras av människor omkring mig som gör det som jag vill lyckas med.
Här är några exempel...

Min farbror.
Flerfaldig svensk mästare i bodybuilding, senast år 2011.
 

Min PT (axon.blogg.se)




















Min vän Denise som ska upp på scen om bara några veckor.


 
 
Ako Rahim, svensk mästare i Athletic fitness (akorahim.myshowroom.se)


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Power Gym, bästa gymmet ever! Fullt med härliga atleter som sprider energi och ger inspiration. Leenden, "hej", småsnack och pepp. Väldigt skönt med ett gym man bara att älskar att gå till eftersom man ska dit 6 dagar i veckan.

 
 
Mikael Hollsten, Mr Aldrig Vila, Mr Fuck Lagom (aldrigvila.se)
 
 
Min underbara vän Fia som har kämpat sig ner en MASSA kilon helt på egen hand.
Förut och nu :)

























Och så har vi underbara gums som kämpat på så hårt så länge och nu i höst ska ta sin diet till helt nya nivåer. 


















 
 
 120kg.me. En otroligt inspirerande blogg. Massa tips och massa inspiration.
 
Min älskling såklart.
Han älskar att träna och hålla sig i form. Han har mycket kunskap och han peppar mig när jag behöver det.
 
 
Och så till sist har jag mig själv. För så fort jag kollar på mina bilder så inser jag att Jag kan ju faktiskt klara av det här :) :)
 

 
Nu jävlar ska ingenting få hindra mig!  Varken onda händer eller höfter. Kör bara kör!!!
 
 
När ni väl läst så här långt så kan ni väl kosta på er en kommentar också. Är så nyfiken vilka ni är som kikar in här hos mig :)

2 kommentarer:

  1. Så jävla rätt! Du är en otrolig inspiration du också - jävla kämpe! ;) Nu hittar vi den perfekta balansen i livet för att nå våra mål.

    Jag är så sjukt spänd och ivrig att äntligen få låta min insida spegla min utsida!

    Kör bara kör! Det här klarar vi, helt övertygad. Som jag sagt innan... en del bestiger små fartgupp - vi besitiger berg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gums!
      Haha, jag är kanske inte lika spänd men fasen nästan lika spänd som du inför din höst. Det kommer bli grymt!

      Oh yes, bring those mountains!!

      Radera