onsdag 19 september 2012

Skadestatus

Var så nervig inför naprapatbesöket att jag knappt kunde sova i natt. Låg och funderade på hur jag skulle göra om det visade sig att han inte kunde hjälpa mig. Egentligen vore det ju bara att sluta springa eftersom det bara är det jag får ont av. Men mitt mål är ju milen nästa juni och det vore ju grymt tråkigt att behöva ge upp innan jag ens börjat.
Men besöket gick bra, var avklarat på en kvart. Han konstaterade att det är en inflammation i ett muskelfäste. Så han tejpade mig och sa att jag skulle låta bli att springa på ett tag samt äta antiinflammatoriska tabletter, sen fick jag gå. Han sa att det kommer absolut inte vara några problem för mig att springa milen och oj vad glad jag blev!

Så nu vilar jag från löpningen i några veckor och kör på med annat istället. Just det, han så åt mig att träna upp höften också så jag inte får tillbaka detta. Så ser ni mig göra "tantgympa" så är det bara rehabträning. Haha!

Som ett litet barn fick jag välja vilken färg jag ville ha på tejpen :)

Högerhanden har bara ett fult ärr, men den känns kanon.

Vänsterhanden är på bättringsvägen. Om några veckor ska jag börja köra med vikter. Tjohooo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar