söndag 2 september 2012

Ibland får man lägga om sina planer

Idag var planen att jag skulle springa en runda i eftermiddag. Måste försöka hålla minst 2 gånger i veckan men löpningen, jag är ju väldigt långt ifrån mitt mål så det kommer behövas mycket löpträning. Men efter bara några steg på min morgonpromenad så kändes jag att detta kommer aldrig gå. Haha, helt sanslöst vad segt det gick. Jag brukar ju ha som mål att hålla mig under 9 minuter/km men idag hade jag inte en enda kilometer under 9. Det kändes som om jag hade låren hårt lindade, det fanns liksom ingen kräm alls. Jag antar att det är det sjuka benpasset i förrigår som gör sig påmint.

Så jag lägger om min planering för dagen och kör cardio på gymmet idag också och kör löpningen imorn istället. Skickade iväg Damir ensam till gymmet så jag får köra själv sen. När jag ska köra ett långpass med cardio så gillar jag att vara där själv så jag kan ta det i min takt. En timme är planen, 1,5 timme vore kanon, men minst en timme och då kör jag ungefär 60% av max för det har jag läst är en bra förbränningsnivå.

Fyra veckor kvar till Polen och då ska jag vara tillbaka på en vikt som börjar på 7 iaf. Det ska inte vara några problem om jag bara kör på. Det finns inga genvägar utan det är helt enkelt bara att ta sig framåt.

Kör bara kör!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar