lördag 1 september 2012

Godmorgon

Kunde verkligen inte somna igår. Efter 1000 varv i sängen och täcket lindat som en kokong runt kroppen så gav jag upp. BANDAGET MÅSTE BORT!!!
Så upp och hämtade sysaxen och klippte bort den biten som är lindad vid tummen. Den har skavt och tryckt och kliat och varit allmänt obehaglig ända sen i tisdags.
Somnade direkt!

När jag vaknade i morse så hade bandaget glidit lite på sniskan och det var inte speciellt mycket skydd just vid såret. Rotade lite i medicinskåpet och har nu lyckats få till en jättefin och skön omläggning. Yeeey!

Damir är ute och går. Kan inte bestämma mig om jag ska köra dubbelt idag eller om det får räcka med en timme på gymmet. Jag mådde fan dåligt hela dan igår efter benpasset och jag vill inte riskera att få ont i benhinnorna. Hmm... Tror jag skippar promenaden och kör på gymmet, tänkte cykla mest idag just för att avlasta lite och sen en stund på min kära crosstrainer. Så kan jag ju alltid ta en kvällspromenad om det är så.

Har inte tittat ut än, men om det är fint väder skulle syrran måla på huset. Jag sa att jag skulle komma och hjälpa till. Högerhanden är ju kanon nu. I springan mellan persiennen och fönstret så ser det rätt mörkt ut dock.

Och nu vaknade Skrutt också. På morgonen är hon som allra gladast (lär hon ju inte fått efter mig iaf).
Fånga dagen nu alla där ute, den kommer inte igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar